MMM! Moriesbel's Muffin Mondays

Share & Join weblog for MMM! – Moriesbel's Muffin Mondays. Be sure not to miss one of these marvellous muffins. Join our Linkedin-group and check this weblog monthly ;)

Jan. 12: Mandarin Almondpaste

Mandarin Almondpaste Muffins
MONDAY TUESDAY, JANUARY 12
You are SO not gonna believe this. Sweet and tender little pieces of Spanish mandarin in a creamy, spongy cup cake. In the heart of it, you’ll discover an ever so delicious present… Almondpaste! And with a tangerine twist, this muffin makes a perfect match with the snow white winter in our gezellig little country. Have one (or two) and taste the warmth that surrounds us in this icy, spicy season!

Mmm! Mandarijn Amandelspijs Muffins. You are SO not gonna bel... on Twitpic

Twitpic: http://twitpic.com/xoq3r

9 Comments

  Brendan wrote @

According to the languagenazi in me it’s a spongy almond muffin with a tangerine twist. But don’t let that spoil the fun. These muffins are heavenly and Maurice is a saint!

  moriesbel wrote @

It’s never too late to learn ;) Thx. (Ik laat het maar staan anders ziet jouw comment er zo raar uit.) Spongy, tangerine, that sounds even more delicious!

  diana wrote @

Je moet ze niet zo lekker maken hoor, straks kun je jezelf niet meer overtreffen. Deze is tot nu toe mijn all time favorite!

  Marnix wrote @

Het is bijna onmogelijk om alle subtiliteiten van deze muffin te benoemen. Om de nuances van de geuren en smaken te beschrijven kunnen kenners er van alles bij halen: fruit, bloemen, specerijen, noten, verschillende soorten hout en zelfs benzine. Sommige smaakelementen komen ook werkelijk voor in deze muffin.

Een mandarijn wordt nog al eens verward met een clementijn. Voor veel mensen is het een nachtmerrie: denken dat je mandarijnen koopt terwijl je met clementijnen naar huis gaat. Die fout is hier gelukkig niet gemaakt.

Wist je trouwens dat de naam mandarijn vermoedelijk afkomstig is van de Mandarijnen, hoge staatsambtenaren in China. Zij droegen overigens ook oranje mantels. Zowel de vrucht als de ambtenaren genoten veel aanzien in China.

De smaakcombinatie van deze muffin is weer een schitterende. Beljaar weet ons opnieuw te verrassen met een eigenzinnig recept dat wonderwel uitmuntend op zijn plek valt. De frisheid van mandarijn gaat uitmuntend samen met de almond paste.

Ik geef de muffin een 9 out of 10.

P.S. Ieders smaak- en geurervaringen zijn natuurlijk anders en afhankelijk van het geheugen en eigen associaties. Onthoud dat geen enkele kwalificatie verkeerd is.

  Brendan wrote @

Een Dijkshoornesque review van de waarlijk hemelse mandarijn amandelspijs muffins van Maurice. Misschien dat er nog een lachende reiger bij moet.

  Robert wrote @

Wederom prij sik me gelukkig tot de happy few te behoren die deze muffins mogen nuttigen. Nu 1 gehad, ik moet me inhouden niet meer van deze delicatessen tot me te nemen.
Want voorwaar, een delicatesse is het.
De amandelverrassing in het centrum van de muffin is een overweldigende en toch niet overheersend.
Nu is niet iedere muffin hetzelfde, maar na de amandelhap, werd ik nog een keer verrast door een heerlijk stuk mandarijn.
Nu ik zelf wat voorzichtige stappen op het muffin-bak-pad aan het zetten ben kun je pas werkelijk de waarde van deze kookkunsten en de creativiteit van de muffins waarderen.
Deze muffin krijgt van mij een 9,5!

Het plafond is nog niet in zicht(gelukkig). We kijken met zijn allen uit naar februari. Dan komt het voorjaar voorzichtig om de hoek kijken… ben benieuwd hoe dit als inspiratie doorwerkt!

  Rozemarijn wrote @

Met deze mandarijn-amandel muffin ben je wat mij betreft in een nieuwe fase gekomen. Namelijk dat ik denk: hoe kom ik aan zo’n muffin – zeg, komende zondagmiddag bij de koffie? Nog niet eerder ben ik muffins tegengekomen met frisse stukjes mandarijn erin. Ik wil meer… maar hoe??
Word ik afhankelijk van de creaties van MMM?

  moriesbel wrote @

Ik ben werkelijk geroerd (welhaast tot tranen) door deze wondermooie worden van waardering. Wow.

  Mac wrote @

Wij willen muffins! Vooruit dan maar dan wacht ik wel even tot volgende week. Graag vijgen!!!! :-)


Sorry, the comment form is closed at this time.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

